sudah tidak termampu rasanya

Bismillah.

Salam dakwah buat semua.

Harap kepada semua pembaca supaya mendoakan saya agar cepat sembuh dan kuat kembali untuk berkhidmat kepada deen ini !

*******************************

Sudah tidak termampu rasanya !

Mahu mengalirkan air mata sebanyak yang ada !

Ya Allah, Kau kuatkanlah aku menghadapi ujian-Mu ini !

Dan, pelbagai lagi suara-suara bermain dalam kotak pemikiranku ini. Semuanya saya fikirkan dalam satu masa.

Memikirkan hikmah di sebalik ujian ini yang terkadang saya rasa terlalu sukar untuk saya cari.

Sejak aku sakit, aku menyusahkan banyak orang.

Sejak aku sakit, makin tak semangat nak membuat sesuatu.

Dah sakit ni, banyak pulak MC dapat, study cmane ?

Sejak aku sakit, itu dan ini.

Bagaikan terasa aku tidak redha dengan ujian ini. Bagaikan aku terlalu kecewa dengan ujian yang Allah berikan kepadaku. Bagaikan setiap masa aku mengeluh dengan keadaan ini.

Kini, aku tercari-cari kembali kaki kekuatanku dalam menempuh dugaan yang ku rasakan telah retak bersama kemalangan yang ku alami tempoh hari.

Kini, aku tercari-cari kembali tempat  aku memautkan semangat dakwahku yang ku rasakan telah hilang kemana bersama kemalangan yang ku alami ini.

Aku mahu kuat, tapi air mataku menitis melihatkan keadaan diri sendiri dan orang yang berada di sekeliling yang sanggup bersusah-payah demi diriku ini.

Aku mahu kuat, kerana seorang daie itu perlu kuat. Aku tahu semua ukhti terus-menerus memberi semangat kepadaku, tetapi aku akui terkadang aku kalah jua, dan akhirnya aku menangis lagi.

Aku mahu kuat, kerana Allah menyuruh hamba-Nya bersabar dan kuat menghadapi ujian dari-Nya, maafkan ku Ya Allah, ampuni ku Ya Allah, terkadang aku tewas jua dalam permainan ini.

Dan aku terus menangis sendiri.

******************************

Dari bertongkat, kini sudah berkerusi roda pula. Kecederaan yang doktor beritahu saya tadi, agak mengejutkan.

Posterior cruciate ligament avulsion. Kalau awak nak tahu, google ye. Choicenye, kami akan letak skru supaya ligament awak kembali ke tempat asal.”

Saya terkejut. Hanya mampu mendiamkan diri. Membayangkan dan menantikan apa pula yang akan berlaku selepas ini.

Selepas membuat ujian x-ray kali kedua, doktor pakar mengesahkan kaki saya hanya perlu dipasang POP cast selama 3 minggu, dan kemudian datang semula pada tarikh yang telah ditetapkan.

Buku janjitemu diberi kepada saya. Tarikhnya lambat lagi.

Study macamane ?

Hati mula terasa bercampur-baur. Sedih, sedih dan sedih.

p/s : terima kasih kepada ‘budak putih’ dan ‘budak angguk2 geleng2’ yang telah menemani sy ke hospital hari ini.

p/s : dapat pesanan khas dari mutarabbi sendiri.

cari ruh yang hilang dalam rutin harian. sampai bila asyik nak guna akhawat sebagai alasan @ stepping stone? sebagaimana Allah mahu rasulullah jadikan Dia sebagai satu2nya tempat pergantungan dengan mengambil ibubapa & saudara terdekat baginda pada awal perkembangan hidup baginda, mungkin itu juga yang sedang ditarbiyyah kepada kamu :)

p/s: beratkan mulut untuk merungut, ringankan mulut untuk berzikir. nanti sakit yang sepatutnya jadi kifarah dapatkan pahala, jadi penambah berat dosa :)

terima kasih syg !

doakan saya…..

dan lagu ini untuk diri sendiri dan semua…


12 thoughts on “sudah tidak termampu rasanya

  1. Nadhrah, saya dh nak balik hr ni.
    Saya akan doakan awk sllu.
    Kuat nadhrah, kuat!!!

    *Saya terfikir bila baca post awak ni.
    Saya tercari2 di mana NADHRAH AZMI yang dulu?
    Mungkin juga Allah Taala inginkan begitu? :)
    Nadhrah syg, cari diri kamu yang dulu!!!
    Wallahua3lam.

    Sayang kamu selalu NADHRAH AZMI~~

    • ye syg…ouh dh nak balik ye…syukran ya ukhti fillah…doakan sy agar maintain kuat ye….rasenye diri Nadhrah yg dulu semakin hilang….tetapi sudah menanam azam untuk menjadi Nadhrah yg baru insyaAllah….

      syg kamu juga siti K…..sgt2….ukhuwwah fillah abadan abada…tgn dh elok ye ?

  2. Salam kak .
    sblm nie ad dgr2 cite sal akq gak at skola . ( smkap )
    tp x copem sgt .
    ble da bce nie .
    bru la twu kesah sbnr .
    akq cmne skunk ?
    akq kne kuat .
    sye akn doakn akq .
    rmai owg yg trty2 tntg akq skrg .

    • Waalaikumussalam. Ramai yang tertanya ya…boleh hubungi akak melalui emel atau FB…akak alhamdulillah sudah sihat. cuma masih bertongkat sebab pakai simen pada kaki…tempoh untuk pulih mungkin agak lama mengambil masa….sebab cederanya agak serious..syukran syg atas sokongan dan doa awak…awak pun jg diri ye….

Leave a Reply

