words from them

Bismillah.

Assalamualaikum saya ucapkan kepada semua.

Apakah anda telah bermuhasabah diri untuk hari ini.

**********************

Ada tugas khas semasa naik kapal terbang. Kena baca  kertas wasiat yang bertuliskan pesanan-pesanan dari ukhti yang tercinta. Sebelum buka kena buat beberapa perkara. Baca bismillah, istighfar 7 kali dan doa rabithah 3 kali.

Selepas itu, baru boleh buka kertas tersebut.

Antara pesanan-pesanan dari ukhti yang saya dapat adalah,

1)  Smoga terus brjuang dan gigih brusaha dmi mcapai redha dan cinta Allah. ” Setiap kesulitan akn dibls Allah dgn kemanisan”. Lakukan apa yg Allah suka, bukan apa yang kita suka.

2)  Weh jangan lemah2, mukmin itu kuat dan hebat kerana pegangan Islamnya. Call aku, jom main sama2.

3) Awak sangat comel ok. Im your silent blog reader. Take a good care of yourself.

4) Kak N******, mabruk a’laiki ats usaha2 terbaik mencapai redha Allah. Minx maaf salah silap.jzkk ukhti 4 everything. uhibbuki fillah.

5) N******, moga terus tsabat ! jg iman elok2! jg mutabaah amal ! contact anak2 usrahmu selalu kat mlysia nanti ! love you fillah. (doakan semua ye!)

6) Jangan putus asa dr rahmat Allah.Teruskan berjuang

dan banyak lagi pesanan lain.

Syukran untuk ukhti-ukhti semua. Pesanan yang tidak akan saya lupa. Jika saya lemah semangat, saya akan membukanya.

Jika saya tidak lemah semangat, saya juga akan membukanya.

Dan akan saya abadikan dalam jiwa dan hati saya. Maaf saya tidak menulis kesemuanya.

Dan kepada semua ukhti dan para pembaca, anda dialu-alukan untuk menasihati saya setiap masa, dimana jua.

Kerana budaya saling menasihati itu adalah amalan wajib setiap mukmin. Sila rujuk Surah Al-Asr untuk lebih memahami.

 

2 thoughts on “words from them

Leave a Reply

